Sunday 17 January 2010

Movie: Paranormal Activity (2007)


"What happens when you sleep"

Trailer

Rating aku: 7/10
Rating IMDb: 6.9/10
Brapi kali dah tengok: 1

Sinopsis:
Micah, seorang day-trader, dan Katie, seorang student sudah couple selama 3 tahun dan akhirnya bercadang utk tinggal serumah. Apa yang Micah tak tahu, gf die sbnrnya sudah difollow oleh seekor hantu sejak umur 8 tahun. Jadi hantu itu turut ikut Katie ke rumah barunya dan terus kacau mereka.

Hantu tu pernah bakar rumah katie, kacau dia dgn adik dia, dan mcm-mcm ganguan lagi.

Micah beli camcoder utk rakam apa yang jadi bila mereka tidur. Macam-macam yang terjadi, contohnya:

1) Bunyi dinding dihentak
2) Bunyi "grunting"
3) Pintu bilik ditutup dengan sendiri (ni feveret hantu tu, suke btol main pintu)
4) Suis bukak tutup sendiri
5) Paling horor = Katie kene tarik kluar

Micah dgn Katie buat mcm-mcm utk hentikan ganguan tersebut, beli Ouija board, panggil bomoh dan pawang, Micah maki-maki hantu tu, letak bedak atas lantai, dsbnya.

Macam manakah kesudahan ganguan tersebut?

Antara Part Yang Aku Suka:

1) Katie kene tarik dari katil
Terkejut nak mati aku tengok, bapak dia!

2) Ouija board
Micah dgn degilnya cube utk comunicate dgn hantu tersebut, tengok apa jadi?

3) Research kat internet
Micah dgn katie jumpa youtube kat internet pasal kejadian yang sama berlaku kat pompuan lain berpuluh-puluh tahun dulu. Apa jadi kat pompuan tu.

Kenapa Aku Suka Movie Ni:
Sebab yg sama aku suke cloverfield dan rec
. Mcm real

Aku Rekemen/Empfehlen Movie Ni:

Paling terbaik, korg tutup lampu biar gelap, pasang speaker, dan jauhkan drpd pegang gelas berisi air dsbnya.

p/s - jgn tgk sbb nk tgk hantu, tgk sebab nk rase takut.

Kalau Suka Paranormal Activity & Nak Tengok Movie Macam Ni Lagi:

1) Blair witch project

2) Rec

3) cloverfield

Semua stock camera goyang, best.

Komen Penonton:

"
I jumped like a little bitch in this movie." -KeightrRida on youtube

"i saw this. is was fucking SCARY AS FUCK!! i cried.. ;-; " - anonymous

"I seen the movie and I gotta say: What did the audience find so scary in this movie that made them jump off their seats with panic faces? I'm guessing it's the first horror movie they seen in their lives."

"Aku igtkn lagi takut, tapi xde la sgt, es geht" - aku


2 comments:

  1. eyh..aku rasa seram,sbb nie cam cter betul je,n tu record yg asli..bukan ke??

    ReplyDelete
  2. x, citer ni rekaan je, tpi benda2 mcm ni memang jadi, realiti la, kat mesia pon jadik.

    ReplyDelete