Monday 14 February 2011

3 Idiots and 1 overrated



Selamat pagi, dah gosok gigi dah?

Semalam saya berkesempatan untuk menonton cerita Bollywood bertajuk 3 Idiots lakonan Amir Khan, Selena Kapoor, dan lain lain, setelah mendapat review yg cukup baik drpd kawan-kawan, internet dan media cetak. Contoh review yang saya dapat :

"3 Idiots, best invention of year 2010"
"GZ tgk weh citer 3 Idiots, best gile, citer hindustan paling best aku tgk"
"Tuu arr rmi org ckp citer ni best"

Lalu saya dgn expectation yang tinggi menonton 3 Idiots dgn seorang rakan saya, Mangkuk. Cerita pon bermula.....bla...bla...bla...ade nyanyi2...ade drama...ada org suicide...ada drama...hero kalah dulu...hero menang...hero couple ngn heroin..citer habis.

Sepanjang citer tu, saya dan Mangkuk x habis2 kutuk cerita tersebut :

"cliche gile"
"Aduhhh nyanyi lagi ke, bile nak habih lagu ni"
"Malas aku nak recommend citer ni kat orang lain"
"Aduhhh bile nak habih ni"

Sinopsis :

3 Idiots mengisahkn 3 sekawan yang berkenalan apabila mereka bersama2 belajar di kolej terkenal ICE di India. 1 orang lurus bendul tapi genius mengalahkan profesor dan 2 org lagi so-so shj. Jadi cerita ni berkisar kepada perjalan hidup 3 sekawan ni sehinggalah mereka memulakan karier masing2. Dah habih citer. Korang x yah tgk dah citer tu, melainkan klu anda seorg peminat cerita hindustan.

Segala cliche sebuah filem hindustan ada dlm cerita ni, begitu predictable, byk adegan2 yg membuatkan saya cringe, dan sebagainya.

Cerita dia ok la, tpi not my cup of tea.

Hihihihi

2 comments:

  1. aku banyak kali gak jadi macam nihs. orang cakap best best. pastu aku tengok, rasa macam biasa je. aku rasa ni silap expectation yang tinggi a.

    ReplyDelete
  2. klu tgk citer x dok expectation baru best kot, bru boleh enjoy citer tu, klu dok best pon dok terasa sgt.

    ReplyDelete