Wednesday 30 September 2009

Movie : Bangkok Dangerous ( 2008 )


"There’s only one way out"

Trailer

Rating aku : 7.2 / 10

Rating ImdB : 5.4 / 10 ( underrated )

Berapi kali dh tgk : 1


Sinopsis :

Movie mengenai Joe (Nicolas Cage), seorang pembunuh bersiri hebat yang diupah oleh satu sindiket untuk menjalankan beberapa siri pembunuhan di Thailand. Selama berada di Thailand, beberapa kejadiaan telah mengubah pendirian Joe, menjadikan die lebih berperikemanusiaan. Joe telah jatuh cinta dengan seorang penjaga pharmasi bisu, melatih seorang lelaki Thai untuk menjadi side-kicknyer, dan mendapat tugas membunuh perdana menteri Thailand yang disayangi ramai. Apakah kesudahan kisah Joe die Thailand? Saksikan di pawagan terdekat anda, download dri Torrent, baca kat wikipedia.org ataupon bace je spoiler aku kat bawah :

*Spoiler Alert*

Last-last Joe mati, die pegi revenge dan mengalahkn sindiket jahat yang kacau kawan-kawan die, sbb Joe berubah hati untuk melaksanakan salah satu tugas yang diberi.


Sebab Apa Aku Suka Citer Ni :

Aku lgi suke citer ni drpd James Bond. Lebih realistik, lagipon cara Joe melaksanakan misi die boleh tahan hebat laaaa. Die pembunuh bersiri yang berdisiplin dan banyak rules-rules dalam membunuh.


Antara Part Yang Aku Suka :

1) Pembunuhan kat Pasar Terapung

Joe bawak apprentice die dalam misi membunuh. Action kejar mengejar antara Nicolas Cage ngan geng jahat


Aku Rekemen/Empfehlen Citer Ni :

Not really , tgk for fun je. Idea dan jalan citer die dah banyak kali kite dpt tgk dlm movie serial killer yang lain ( esp Wanted ) . Still aku suke sebab xde action melampau2 , lompatan antara bangunan yang xleh diterima akal, ataupon gadget2 canggih melampaui zaman.

Kalau Suka Bangkok Dangerous & Nak Tengok Movie Macam Ni Lagi :

bnyk kot movie pasal pembunuh upahan aka hitman

Wanted

( Angelina Jolie bersama action tembakan peluru putar )

Max Payne

In Bruges

( ni best, nnt aku akan buat review pasal movie ni )

The Departed

( beberape kali cubaan untuk menghabiskan movie ni gagal, semuanya berakhir

ngn aku tertidur kat tengah movie, dan bangun bile citer dah habis )

No comments:

Post a Comment