Sunday 25 October 2009

Movie: Defiance (2008)

tet...tet...tet
Step : weh, asal ko tulis sms, citer ni tak best ke
Aku : xde la, nak ckp "hi" kat sumone je
Step : ouhhh
.
.
. 10 minit kendian
.
.gruuu gruuu ( perut Step bunyi )
.
.
....stengah jam kendian
.
.
Aku : zzzzzzzzz
.
.
.
well ladies and gentle-Man :

"Freedom begins with an act of defiance"

Trailer

Rating aku : 5 / 10
Rating IMDb : 7.3 / 10
Brape kali dah tgk : 0.85 kali ( tolak masa aku tidur tengah movie )

Sinopsis :

Citer pasal 4 orang beradik Jews (Sabretooth, James Bond, dan 2 org pelakon muda) di zaman WW2 dimana keluarga mereka telah dibunuh oleh tentera Nazi. Mereka pon lari dalam hutan untuk menyorok dan terjumpa pula pelarian2 Jews yang lain. Selaku Hero dlm citer ni, 4 org beradik tu ambik pelarian tersebut dibawah jagaan mereka dan memulakan penempatan tanpa izin didalam hutan. Lame2 semakin besar penempatan tanpa izin mereka dan 4 orang beradik tu memulakan misi balas dendam skala kecil ke atas Nazi.

Bila winter dekat, Sabretooth ngan James Bond tak sehaluan dan berpecah, bila Sabretooth nak join askar Soviet Poland, tapi James Bond nak stay dalam hutan bersama pelarian. Walaubagaimana pon, mereka still saling bantu-membantu.

Apakah kesudahan 4 orang beradik tu? Dapatkan mereka survive ancaman tentera Nazi yang dibantu oleh kereta kebal, jet pejuang dsb, manakala askar James Bond pakai senapang patah je? Saksikan sendiri.



Kenapa aku suka citer ni:


Step ajak tengok, aku tertidur sekali dua (best betul citer ni, smpi tertidur aku menengoknye).
Step kutuk2 Nazi.

Aku rekemen/empfehlen citer ni:

Ok jgk, sape yang minat citer perang WW2

Kalau suka Defiance, dan nak tengok citer macam ni lagi:

1) Little black book
(citer psl seorang wanita Jews kat Holland, lgi best dan disturbing)
2) Valkyrie (two thumbs up Tom Cruise! terer die berlakon)


No comments:

Post a Comment