Monday 5 October 2009

Teka Meneka

Aku ade satu teka-teki :

10 ekor burung sedang terbang, tiba-tiba berdentum guruh dengan kuat. 6 ekor burung terus terbang tanpa masaalah, namun 4 ekor burung telah jatuh ke bumi.

Soalannya: Kenapa 4 ekor burung itu jatuh kebumi?

OK ape jawapan dia…? Pikir dulu. Aku dah tahu jawapan die, tapi sementara korang pikir-pikir jawapan dia, aku nak main teka-teki yang lain.

Setelah masuk minggu ke-4 , aku akhirnya sampai juga ke 2 episode terakhir series korea My Girl. Semalam aku cek, ade lagi 2 episode nak habiskan dan satu episode special. Jadi sekarang sebelum aku tengok ending die balik kerja nnt, aku nk try teka dulu.

Situasi sekarang :

Kim Seo-hyun dah kantoikan kat grandfather yang Yoo Rin tu cucu dia yang palsu dan grandfather dah pon jumpa cucu die yang sebenar. Kim Seo-Hyun yang kecewa sbb kene reject ngan Seol Gong-chan, pegi ke London utk join satu tennis championship. Dan Seo Jung-woo, yang kecewa kene reject berkali-kali ngan Yoo Rin, nak improve diri die dan sambung blajar kat US utk jadi orang yang bertanggung-jawab untuk memikat hari Yoo Rin.

Ape jadi kat watak utama :

Yoo Rin ngn Seol Gong-chan bru je start nak bercinta, tapi selepas dikantoikan oleh Kim Seo-Hyun. Cinta mereka dihalang oleh Grandfather. Grandfather halau Yoo Rin tanpa pengetahuan Seol Gong-Chan, dan Yoo Rin pn yg kecewa mencapai angka 10 membawa ayah die keluar dari Korea. Dan Seol Gong-Chan yang kecewa habis teruskan hidup + masih merajuk ngn Grandfather terus mencari Yoo Rin selama 2 tahun.

Itu lah yang jadi setakat aku layan semalam, sape x tgk series ni, kompem x paham, in that case, x dapek den nk menolongnye. Menurut kate sumone yang dh tgk citer ni, ending citer nih sedih. Tapi x kan Yoo Rin ngn Seol Gong-Chan x jumpe2 smpi ke tua kot, klu ending die mcm tuh, aku nk kasik award “ worst ending ever“ untuk My Girl, tahniah2. Tapi aku x rase ending die macam tuh, ape-ape pon Hero ngn Heroin akan bersatu last-last, typical citer korea, melainkan klu salah sorg mati, tuh xleh nk buat ape laaa.

So my guess for the endings are :

Blues clues:

1) Ending die sedih

2) Hero ngn Heroin akan jumpa balik ( typical ending )

Persoalan : Apa yang sedih ?

Jawapan aku:

1 ) Mule-mule aku ingat Yoo Rin tu betul2 sepupu Seol Gong-Chan, klu mcm tuh,

kesian lerr hero-heroin. X leh nak bercinta. Bujang terlajak laa dua-dua.Tapi

ending nih dah salah.

2) Hero jumpa Heroin balik, Semua org merestui perhubungan mereka termasuk

Grandfather, last-last kahwin. ( tpi nih x sedih )

3) Heroin kahwin ngn kawan Hero, Seol Gong-Chan, Hero pon terpaksa merestui jgk.

( nih sedih untuk Hero sorg je ).

4) Dua-dua x jumpa smpi ke sudah ( worst ending ever ). Tapi untuk meng-sweet-kan

citer, Hero dan Heroin masih mencari antara satu sama lain, sampai ke tua.

5) Japppp….die x tunjuk lgi sepupu yang betul sape, mane tahu cun giler, smpi

meleleh air liur Hero tgk, dan suke terus.

( Nih sedih untuk Heroin dan Kim Seo-Hyun shj ).

Kejap Hero x leh couple ngn sepupu die, so tolak ending nih. Es macht kein Sinn.

6) Grandfather mati, pastu Hero ngn Heroin nk respect last wish Grandfather tuh,

mereka x bersama juga. ( LAME )

ape lagi ending yang munasabah untuk citer korea nihh. Sementara tuh korang dh tahu x jawapan untuk teka-teki burung aku kat atas tuh?

Aku sámbung meneka :

7) Hero akn jumpe balik Heroin, setel semua masalah, tapi hati Heroin dah x

suka kat Hero. Heroin baik hati dan rase bersalah dan nk respect Grandfathter

punye pesanan ( citer x habis macam nih, baik x yah ending )

Ok dah. Itu je yang aku boleh pikir. Jadi balik kerja hari nih, aku nk tgk ending die mcm mane dan teka-teki burung korang aku kasik tahun depan laa jawapan die.HAHA FUNNY3X.

Jawapan teka-teki burung :

4 ekor burung yang jatuh ke bumi tuh, tutup telinga dieorg bile guruh berdentum.

2 comments:

  1. it was indeed very interesting! terhibur hati yg tgh berduka ni. hehe, danke hisyam

    ReplyDelete
  2. bitte schön....ade pembetulan : sbnrnye org tu ckp citer yg sedih, ending x sedih. Harap maklum ye, kesilapan amatlah dikesali

    ReplyDelete